Sila kongsi info / jawatan kosong ini sekarang..

Jawatan kosong kerajaan dan swasta terkini 2015

Friday 23 March 2012

Info: Tawaran Biasiswa Untuk Lepasan SPM 2011 dan Senarai Tawaran Biasiswa 2012/2013

 |  at  12:14 pm  | Inspirasi by  Jawatan Kosong No comments



Biasiswa Buat Lepasan SPM 2011 - Sekalung tahniah buat para pelajar yang telah berjaya mendapat kejayaan penuh gemilang dan cemerlang di dalam peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) 2011 yang baru diumumkan. HH percaya anda tentu merasa sangat gembira dan bangga serta puas kerana telah berjaya mencapai keputusan baik, hasil usaha dan iltizam untuk berjaya.

Anda bukan sahaja membanggakan diri anda sendiri, tetapi telah membuktikan kepada keluarga bahawa anda merupakan seorang anak yang boleh diharapkan di masa akan datang.

Namun, diingatkan .... ini hanyalah satu permulaan yang baik untuk anda terus berjaya. Masih jauh langkah yang perlu anda lakukan untuk terus berjaya. Untuk itu ramai yang sedang mencari peluang untuk menyambung pendidikan .... dan .... pada masa yang sama, ada kekangan yang menghadkan langkah anda.

Usah bimbang, HH tahu ... ramai yang susah hati untuk sambung pelajaran dek kerana kekangan kewangan - dan kerana itulah, HH senaraikan seberapa yang boleh beberapa tawaran biasiswa yang boleh anda rebut untuk meneruskan impian serta cita-cita anda.



Senarai Biasiswa Lepasan SPM 2011 | Tawaran Untuk Biasiswa 2012/2013

Biasiswa Yayasan Proton
Terbuka buat mereka yang ingin melanjutkan pelajaran berkaitan automotif. Ada 3 kategori disediakan, biasiswa untuk pelajar cemerlang SPM2011 (cgpa 3.5 ke atas), biasiswa untuk keluarga kurang berkeupayaan (cgpa 3.0 ke atas) dan biasiswa untuk anak-anak kakitangan Proton. Para pelajar yang mendapat tawaran akan diberikan sehingga RM6,600 setahun + sebuah laptop percuma dan tawaran latihan (dengan elaun khas) dengan Proton.

Untuk memohon: KLIK SINI.
Tarikh tutup: 30 April 2012

Biasiswa Petronas 2012/2013
Untuk mereka yang ingin melanjutkan pelajaran di Universiti Teknologi PETRONAS atau universiti luar/antarabangsa cawangan di dalam Malaysia.

Permohonan secara online: KLIK SINI.
Tarikh tutup: 28 Mac 2012

Bank Negara Malaysia Scholarship Award 2012/2013
Tawaran dibuka untuk semua lepasan STPM dan juga SPM yang baru sahaja diumumkan. Untuk lepasan SPM 2011, sekurang-kurang 8As (A dan A+ sahaja) adalah kriteria minimum yang ditetapkan. Info lanjut: KLIK SINI.

Permohonan secara online: BNM Scholarship Awarad 2012/2013
Tarikh tutup: 29 Mac 2012

British Council IELTS Scholarships 2012
Sebanyak RM50,000 keseluruhan disediakan kepada 5 pelajar Malaysia untuk lanjutkan pelajaran di dalam dan luar negara di bawah program dari universiti yang diiktiraf oleh IELTS Sebanyak 2 tawaran biasiswa diberikan kepada pelajar yang berminat untuk sambung belajar di Australia dan Amerika Syarikat.

Permohonan secara online: KLIK SINI.
Tarikh tutup: 30 Jun 2012

UTM Endowment Scholarship
Sebanyak RM2.5 Billion diperuntukan untuk program biasiswa ini. Kepada yang berminat, anda boleh layari http://www.utm.my atau telefon 07-553 0248/553 0185 (Unit Bantuan Kewangan).
Tarikh tutup: 16 April 2012

Biasiswa Yayasan Khazanah Nasional
Terdapat beberapa kategori biasiswa yang ditawarkan oleh Yayasan Khazanah Nasional buat warga Malaysia serta warga asing yang ingin melanjutkan pelajaran. Anda boleh memilih mana-mana pilihan yang ada - terdapat 6 pilihan biasiswa ditawarkan oleh Yayasan Khazanah Nasional Malaysia.

Untuk melihat senarai serta info lanjut dan juga permohonan: KLIK SINI.
Tarikh tutup: 1 April 2012

MREPC Scholarship Award
Tawaran biasiswa untuk semua yang berminat untuk mendapatkan biasiswa di bawah Kementerian Komoditi dan Asas Tani. Bidang yang berkaitan, adalah seperti kejuruteraan kimia, kejuruteraan mekanikal, elektrik dan elektronik, teknologi polimer, pemasaran dan perniagaan, alam sekitar serta IT.

Untuk info dan maklumat lanjut: KLIK SINI.
Tarikh tutup: 30 March 2012

Biasiswa Yayasan Sime Darby
Terdapat beberapa biasiswa untuk para pelajar lepasan Diploma, STPM, SPM serta juga bantuan khas untuk golongan OKU. Anda boleh dapatkan senarai biasiswa oleh Yayasan Sime Darby.

Permohonan secara online di sini: Biasiswa Yayasan Sime Darby
Tarikh tutup: 20 April 2012


Untuk lebih banyak peluang, anda hanya perlu Google dan taip 
'Tawaran Biasiswa 2012/2013' atau 'Scholarship Award 2012/2013 Malaysia'

Selamat memohon dan semoga berjaya.

Sumber: Special thanks for hasrulhassan.com

Malaysia Hosting MERCUMAYA.NET

Langganlah jawatan kosong melalui e-mail.

Dapatkan info jawatan kosong terkini terus kepada email anda. Sila masukkan email anda dibawah dan klik pada Submit.

Advertisement

Advertise here

Lagi jawatan kosong berkaitan :

0 comments:

Dapatkan langganan PERCUMA

Jadilah sebahagian dari 10K pelanggan kami ! Kini lebih mudah untuk melanggan iklan jawatan kosong. Dapatkan info jawatan kosong terkini di Malaysia terus kepada email anda.

Setelah anda melanggan, sila pastikan anda pergi ke email yang dimasukkan dan sila approved langganan anda.

My Ping in TotalPing.com Protected by Copyscape Web Plagiarism Detector My Zimbio
Business Blogs Top career_jobs blogs Business Blogs - Blog Rankings Top Blogs - Blog DirectoryCareer-Jobs blog Bloggers - Meet Millions of Bloggers Feedage Grade A rated
Find us on | About Me | Powered by Blogger | Dibawakan oleh Mizan.
back to top